Mijn ervaring dat is beelddenkende kinderen snel kunnen leren. Ze zijn zeer leergierig en zijn in staat grote hoeveelheden lesstof tot zich te nemen. Als ze maar mogen leren op hun eigen manier. In ons huidige onderwijssysteem gaan we er vanuit dat ieder kind een zelfde ontwikkeling doorloopt en op dezelfde manier leert. Er ligt een grote nadruk op het gebruik maken van de linker hersenhelft. De linker hersenhelft is verantwoordelijk voor het analyseren van informatie, voor details en afscheiding. Alles wordt uit elkaar gehaald (fragmentatie). De linker hersenhelft is verantwoordelijk voor tijd. Het denken aan verleden en de toekomst. Op school leren kinderen in kleine stapjes toe te werken naar het grote geheel, terwijl onze rechter hersenhelft juist de wereld benadert vanuit eenheid. Hierbij spelen al onze zintuigen een rol en de rechter hersenhelft is niet in staat tot oordelen en beredeneren. De kunst is om een balans te creëren tussen onze linker en rechter hersenhelft. Juist door aan te sluiten bij de belevingswereld van kinderen, hun interesses en talenten gaan kinderen 'aan' en worden leren echt leuk! Dit is de manier waarop ik kinderen onderwijs in mijn praktijk. Door te onderzoeken, door eigen logica te ontdekken in het geheel en door vanuit de rechter hersenhelft de linker hersenhelft de activeren. Daarnaast help ik kinderen ook hun linker hersenhelft te activeren. Dit doen we door motorische oefeningen, het aanleren van tijdbesef en leren van stapsgewijs werken. Het doel is om een balans te creëren tussen de linker- en rechter hersenhelft.