Scheen 126, 8501 HK Joure
06 43044153
info@inaterra.nl

Coaching

Wat is coaching?

Coaching is gericht op het ontdekken van eigen kwaliteiten en mogelijkheden. De gesprekken zijn oplossingsgericht en onderscheiden zich van therapie door het karakter van de gesprekken.

Om de sessies zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, maak ik gebruik van tekeningen/mindmaps/conceptmaps en beeldmateriaal.

Coaching is altijd kortdurend. Soms is zelfs één afspraak al voldoende om weer verder te kunnen.

Omdat ik opgeleid ben in verpleegkunde, sociale psychiatrie, kindercoaching en pedagogiek kan ik je op allerlei manieren weer op weg helpen. Alles hangt af van jouw hulpvraag en manier waarop jij het liefste aan de slag gaat.

Waar kan ik jullie bij helpen?

  • Emotionele problemen
  • Pesten
  • Gezinsproblemen
  • ADHD, ADD, Autisme
  • (Faal-)angst, Depressie Burnout
  • Hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, beelddenken
  • Schoolproblemen
Praktijk Ina Terra
Waar je licht op schijnt, groeit

Aanmelding en werkwijze

Aanmelden doe je via het contactformulier of telefonisch.

Tijdens de eerste afspraak gaan we samen op onderzoek. Vaak hebben we na één uur al helder wat er aan de hand is wat er nodig is om verder te kunnen.

In principe kun je na de eerste afspraak thuis al gelijk aan de slag.

bij de begeleiding van kinderen is soms een intakegesprek alleen niet voldoende en is er meer nodig zoals bijvoorbeeld een observatie op school of thuis. Als er andere hulp wenselijk is, zal ik jullie doorverwijzen.

Handvatten voor ouders

Tijdens het coachtraject help ik ouders om hun kennis en inzicht te vergroten en geef ik concrete handvattten om thuis mee aan de slag te gaan. Voor mij is het belangrijk dat ouders zelf de regie houden en uiteindelijk de juiste kennis hebben om verder te kunnen.

Bal-a-vis-x Joure
Plus en minsommen
Praktijkruimte Ina Terra

Samenwerking met school

Als je zoon of dochter vastloopt op school is het belangrijk dat je samen met je kind en leerkrachten een helder beeld krijgt wat er daadwerkelijk aan de hand is en wat er nodig is. Hierbij is het fijn om een onafhankelijke partij te hebben die zowel thuis als op school observeert of gesprekken voert om te komen tot concrete oplossingen.

Mijn ervaring is dat problemen snel opgelost kunnen worden als er gekeken wordt naar onderliggende oorzaken van problemen en er aandacht is voor voorwaarden om te komen tot leren. Op het moment dat school betrokken is bij de begeleiding laat ik altijd de regie bij ouders en ook alle contacten (tenzij anders overlegd) verlopen via ouders.