arrow_drop_up arrow_drop_down

Beelddenkwinkel

Visuele leermiddelen voor thuis, op school of in je praktijk

25%

Taaldenker

42%

Taal- & Beelddenker

33%

Beelddenker

Beelddenken en leren

In de Beelddenkwinkel vind je visuele leermiddelen die samen met kinderen bedacht én uitgebreid getest zijn. Lesstof van de basisschool is 'omgebouwd' tot een logisch en overzichtelijk verhaal voor Beelddenkers


Beelddenkers leren namelijk: 


  • door te doen, (ervarend leren)
  • door te bewegen tijdens het leren
  • door zelf de logica in lesstof te ontdekken (experimenteel leren)
  • door te zien (beelden, foto's tekeningen), visueel leren

Producten in de Beelddenkwinkel

Speciale kinderklok/ Schoolklok

Met deze speciale klok leren kinderen in 'no time' klokkijken. In de klok 'zien' kinderen wat er bedoeld wordt met uren en minuten. Bij alle klokken wordt een gratis handleiding meegeleverd waardoor je kinderen op een beeldende en voor hun logische manier het klokkijken aanleert. De klok is er in verschillende formaten en kleuren:

  • schoolklok (35 cm)
  • klok zwart/grijs (20 cm)
  • klok zwart/magenta (25 cm)

Rekenen voor groep 3/4

Ideale aanvulling op bestaande methodieken in groep 3 en 4.

Dit rekenpakket leert kinderen:

  • rekenen door te bewegen 
  • cijfers benoemen
  • het verschil tussen 'eraf' en 'erbij' door de gekleurde polsbandjes
  • de 'vriendjes' tot 10 (getallen die samen 10 zijn)
  • logica ontdekken in cijfers
  • rekenen tot 10, tot 20 en uiteindelijk tot 100

Tafels leren

Met veel aandacht zijn de tafelkaarten en placemats ontworpen waarop in één overzicht zowel de tafels als deeltafels staan. Op deze manier zien kinderen met een visuele leerstijl in één oogopslag welke cijfers er bij een tafel horen en maken ze gebruik van hun geheugen om de tafel als 'beeld' op te slaan. Gegarandeerd succes!! Op veel scholen worden de handige tafelkaartjes al als alternatief gebruikt voor de tafelkaartjes met rijtjes.

Bekijk het hele assortiment

Het ontstaan van de Beelddenkwinkel

Mijn naam is Ina Terra en in 2013 startte ik mijn eigen praktijk voor kindercoaching nadat ik meer dan 10 jaar gewerkt had in GGZ instellingen voor kinder- en jeugdpsychiatrie. Als sociaal psychiatrisch verpleegkundige begeleidde ik kinderen met ADHD, ADD, Autisme, leerproblemen en gedragsproblemen. Jarenlang deed ik onderzoek naar de onderliggende oorzaken van concentratieproblemen, leerproblemen en gedragsproblemen. Nadat ik in 2012 mijn baan opzegde en me ging verdiepen in Beelddenken, hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, de werking van de hersenen en ons onderwijssysteem kwam ik tot bijzondere ontdekkingen. Deze ontdekkingen werden bevestigd door de samenwerking die tot stand kwam met beelddenkende kinderen in mijn praktijk. Meer dan 100 kinderen vroeg ik naar interesses, manieren van leren en de moeilijkheden die zij ervoeren in onze 'talige' wereld die nog zo gericht is op het werken, denken en leren vanuit de linker hersenhelft.  In ons onderwijssysteem, onze manier van opvoeden en werken hechten we vooral belang aan de linker hersenhelft. De kinderen en volwassenen die nu 'vastlopen' maken juist steeds meer gebruik van hun rechter hersenhelft. Met andere woorden: er komt een verschuiving van logica, beredeneren, taal, ordenen en gefragmenteerd denken naar creativiteit, emotie, intuïtie, verbeelding en gevoel van eenheid. Het lijkt alsof we allemaal zoekende zijn naar een nieuwe 'balans' waarbij we beide hersenhelften gaan gebruiken.

Klaar om aan de slag te gaan?